חדשות

ד״ר שוורצפוקס ישיא את משואת הרפואה והשיקום ביום העצמאות

ד״ר דן שוורצפוקס, מנהל מלר״ד סורוקה וסגן מנהל ביה״ח: ״כבוד גדול לי להשיא משואה לתפארת מדינת ישראל ולתפארת צוותי ביה"ח שעמדו מ-7 באוקטובר כצוק איתן לטובת הנגב והמדינה כולה"

ד״ר דן שוורצפוקס, מנהל מלר״ד סורוקה וסגן מנהל ביה״ח. צילום: דוברות המרכז הרפואי

ד״ר דן שוורצפוקס, מנהל מלר״ד "סורוקה" וסגן מנהל בית החולים בבאר שבע, נבחר להשיא את משואת הרפואה והשיקום  ביום העצמאות תשפ״ד.

בבוקרו של 7.10.2023 התעוררו עובדי המרכז הרפואי סורוקה לקול אזעקות בקצב לא שגרתי. זמן קצר לאחר האזעקה הראשונה הוכרז בבית החולים על אירוע רב נפגעים, מה שהזניק מאות רבות של אנשי צוות בשעה מוקדמת כדי להבטיח שברגע האמת לא יחסרו מטפלים שייתנו מענה לשטף הפצועים חסר התקדים שהגיע לבית החולים.

ביממה הראשונה הגיעו למלר״ד סורוקה מעל 670 פצועים, בהם כ-130 במצב קשה עד קריטי; מה שהיה לאירוע רב הנפגעים הגדול ביותר בהיסטוריה כתוצאה מטרור, בבית חולים יחיד, שבעצמו נמצא תחת אש.

ד״ר שוורצפוקס, מנהל המלר״ד, הגיע לבית החולים כבר בשעה 06:40 בבוקר והיה שותף מרכזי לקבלת סדרת ההחלטות המהירה לאורך היום כולו ובעיקר ההחלטות שנתקבלו בשעות הבוקר המוקדמות עוד בטרם היה מידע ממשי על המתרחש בשטח ועל האתגר העצום שניצב בפני צוותי הרפואה. ד״ר שוורצפוקס טיפל במאות פצועים מאותה שבת ועד לימים אלה, כאשר הוא מלווה באופן אישי רבים מהם גם לאחר השחרור מ"סורוקה".

יותר מאשר בכל אירוע קודם, תחושת המלחמה הקיומית על הבית היתה נוכחת בכל רגע ורגע, וד״ר דן יחד עם צוותי בית החולים נלחמו עליו בגבורה.

ד״ר שוורצפוקס משמש זה שנים רבות כרופא המשפחה של מרפאת כללית בקיבוץ עלומים. עם פינוי התושבים מהקיבוץ הוא המשיך לראות את מטופליו במלון אליו פונו בנתניה, יחד עם מיכאלה קורצקי, אחות המרפאה ומיילדת במרכז סבן למיילדות ב"סורוקה".

״כבוד גדול לי להשיא משואה לתפארת מדינת ישראל ולתפארת צוותי 'סורוקה' שעמדו החל מהשבעה באוקטובר בשעה 06:30 כצוק איתן לטובת הנגב והמדינה כולה, וטיפלו בפצועים בנאמנות, במסירות ומקצוענות״, אמר ד"ר שוורצפוקס.

ד״ר שלומי קודש, מנהל סורוקה, מסר: ״אני גאה בד״ר שוורצפוקס על שנבחר להשיא את המשואה בשם צוותי 'סורוקה'. מסירותו האינסופית לכל המטופלים הבאים בשערי בית החולים, בימי שגרה ובימי חירום, מייצגת את ערכי בית החולים וכלל הצוותים ב'סורוקה'״.

נושאים קשורים:  ד״ר דן שוורצפוקס,  יום העצמאות תשפ"ד,  הדלקת משואה,  חדשות,  סורוקה,  שבעה באוקטובר
תגובות