מחקרים COVID-19

תרופה נפוצה לטיפול בשיגדון (Gout) הוכחה כטיפול יעיל בקורונה

תוצאות מחקר בינלאומי הראו שהשימוש בקולכיצין הוריד משמעותית את הסיכוי לאשפוז, את הצורך בהנשמה ואת התמותה בחולי קורונה

קולכיצין לטיפול במחלת גאוט. הוכיחה יעילות בטיפול בחולי קורונה. צילום: אילוסטרציה

תוצאות מחקר בשם COLCORONA, שנוהל על ידי מכון הלב של מדינת קוויבק בקנדה, הוכיח את יעילותה נגד קורונה של תרופה נפוצה לטיפול בשיגדון - קולכיצין.

במחקר הבינלאומי השתתפו 4,500 משתתפים ממדינות קנדה, ארה"ב, אירופה, דרום אמריקה ודרום אפריקה. כל החולים קיבלו את הטיפול בביתם. המחקר כלל חולים שלהם לכל הפחות סיכון אחד להסתבכות מקורונה. החולים, שאובחנו עם קורונה באמצעות בדיקת מטוש, קיבלו כדור קולכיצין 0.5 מ"ג פעמיים ביום למשך שלושה ימים, ולאחר זאת כדור אחד במשך 27 יום. מולם היתה קבוצת בקרה שקיבלו פלצבו במשך 30 יום.

תוצאות המחקר הראו שהשימוש בקולכיצין הוריד את הסיכוי לאשפוז ב-25%, את הצורך בהנשמה ב-50%, ואת התמותה ב-44%.

החוקר משה רוגוזניצקי, מומחה בשינוי התוויות של תרופות ומנהל מכון המחקר MedInsight, בירך על תוצאות המחקר ואמר: "מחקר זה מוכיח שקיימים פתרונות לקורונה בהישג יד וכי שאפשרי להנגיש אותם למטופלים בשלבים המוקדמים של המחלה, בעודם בביתם, ולמנוע בכך חלק ניכר מהעומס הנופל על בתי החולים".

המחקר מומן בעיקרו על ידי ממשלות קוויבק בקנדה, והמכונים הלאומיים לבריאות (NIH) בארה"ב, בנוסף לתרומות מקרן ביל ומלינדה גייטס, חברות WELLCOME ומסטרקארד.

רוגוזניצקי הוסיף: "מעבר ליעילותה של תרופה קולכיצין נגד קורונה, ביצוע המחקר מראה את נחיצותן של תרומות של ממשלות עבור מחקרים לשינויי התוויות של תרופות, שהן תרופות גנריות ושאין גופים מסחריים המתעניינים בביצוע מחקרים אלה. האינטרס בטיפול יעיל במסגרת קהילתית הוא צורך מובהק, ויש לקוות שגם ממשלת ישראל תקצה משאבים לכך כדי להציל את חייהם של חולי קורונה ולמנוע את קריסת מערכת האשפוז".

נושאים קשורים:  קולכיצין,  גאוט,  קורונה,  מחקר,  חדשות,  שיגדון,  19-COVID
תגובות
27.01.2021, 14:16

ניתן לאמר בדיוק אותו דבר על תרופות כגוןdoxylinאוminocin ראה מאמר בrecent advances in Respiratory Disease 2020